Sticky Notes

Ƙαℓαʋ α∂α ʏɢ ƨʋ∂ι ƨιиɢɢαн, тɛяιмα καƨιн ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ α∂α ʏαиɢ ƨʋ∂ι ғσℓℓσω, тɛяιмα καƨιн ʝʋɢα ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ ƨʏ тιиɢɢαℓκαи κσмɛи ∂ι тɛмραт καℓιαи, ƨʏ тακ мɛиɢнαяαρ вαℓαƨαи ƨιиɢɢαн ∂αяι καℓιαи. Ƨʏ cʋмα ƨʋκα вαcα ʝαωαραи καℓιαи ∂ι вℓσɢ καℓιαи. Ƙσмɛи ʏαиɢ ικℓнαƨ, ρɛяƨαнαвαтαи ʏαиɢ ικнℓαƨ ƨʏ нʋℓʋяκαи ʋитʋκ καℓιαи ;)

Tuesday 23 November 2010

Lelaki berterus terang..Susahke?

Nak dekat sebln lps kisah rajuk tu. 2,3 hari lps tu bila masing2 dah cool, aku pun tanya kenapa dia mcm byk pike smpaikan asyik mcm nak terlanggar2 keta je. Rupa2nya dia fikirkan psl hutang yg bermcm2 = paip, tukang, n tanah tambak. Bila dia dah share, aku pun ckpla, kita tanggung sama2. Polisi insurans aku mmg nak tutup jdnye utk byr hutang, duit undi thn dpn pun aku dah rangka utk byr hutang. itupun lps dia berterus terang. Agaknye dia nak tanggung semua tu tanpa aku tahu, well itu salah satu ego lelaki. Tp perlu gak ada camtu, at least dia rasa tanggung jwb sebagai ketua keluarga, x mcm abg ipar aku sorg tu. Semua mengharap duit bini je, sib baikla bini gaji ribu2, anak pun cuma 3 kerat je.

Sekarang ni bila semua dah diluahkan kan dah tenang balik. Perlu gak sesekali kte berterus terang apa yg tak puas hati sbb barulah sang lelaki berterus terang. Bila semua dah tahu, kan boleh rancang sama2 apa penyelesaiannya. Wahai lelaki, berterus terangla akan kepayahan kamu kepada keluargamu agar mereka memahami, kalau tak diberitahu dan tak dibawa berbincang mcm manalah nak tahu. Jgn anggap bebanan tu hanya kamu sorg je patut pikul. Ni bkn zmn dulu, one lone ranger je yg keje. Sekurang2nya sekalipun tak dpt menolong, takdelah akan merungut atau timbul rasa tidak dihargai dan diabaikan.

1 comment: