Sticky Notes

Ƙαℓαʋ α∂α ʏɢ ƨʋ∂ι ƨιиɢɢαн, тɛяιмα καƨιн ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ α∂α ʏαиɢ ƨʋ∂ι ғσℓℓσω, тɛяιмα καƨιн ʝʋɢα ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ ƨʏ тιиɢɢαℓκαи κσмɛи ∂ι тɛмραт καℓιαи, ƨʏ тακ мɛиɢнαяαρ вαℓαƨαи ƨιиɢɢαн ∂αяι καℓιαи. Ƨʏ cʋмα ƨʋκα вαcα ʝαωαραи καℓιαи ∂ι вℓσɢ καℓιαи. Ƙσмɛи ʏαиɢ ικℓнαƨ, ρɛяƨαнαвαтαи ʏαиɢ ικнℓαƨ ƨʏ нʋℓʋяκαи ʋитʋκ καℓιαи ;)

Monday 13 June 2011

Post..aku syg ofis aku

Selamat hr isnin... hampir suma org tak suka isnin kan..yelah smlm dah rehat2 tiba2 nak keje plak kan.. boleh ke guna tiba2 tu? mcm tak relevan kan sbb mmgla tau isnin keje kan.. Hari ni nak cite yg aku syg kat ofis aku ni in my point of view la ye. Dulu masa mula2 aku keje, aku telah disajikan dengan cerita yg tak brape nak best. Cthnye ofis ni byk politikla, spy2 lah. Dulu keje swasta mana de camtu, sape yg bagus tak kira baru ke lama boleh naik, yg tak ok sack je. Tp kan..kerajaan kan sinonim dgn birokrasi. takleh nak salahkan tau, nak mengurus bajet juta2 tau, mestilah kena camtu. Barula btul telus ye dak. Then, aku dgr cite hubby psl ofis dia. pastu aku rasa takdelah teruk sgt ofis aku ni.

List : what do i like bout my office (teringat iklan wat do i like bout my house, very da nostalgic)
1) Hari isnin ada gathering, ada baca doa, nyanyi, n last sekali selawat sambil salam ramai2. yg perempuan siap laga2 pipi.
- doa kebaikan kesejahteraan. amin ramai2.
- agak2 kan kalaula takde selawat isnin tu, bape kalilah sgt kite nak berselawat ye kalau bkn maulidurrasul
2) Hari jumaat ada tilawah - baca quran ramai2 pastu kumpulan ikut giliran buat jamuan mkn lps ngaji. Jd hr jumaat adalah hari jimat duit.
3) Kalau ada gotong royong ke, walaupun tak semua pegawai join tp sebilangan ada gak. Jd staf bawahan rasa mesra dgn pegawai.
4) Kalau ada event sama rata ada kerja, wlaupun ketuanye pembantu. Pegawai ramai yg sporting. Sukan, hr keluarga ke,
5) Bos yg sgt2 sporting, Bendahari Universiti tau. buat malu je bos2 ofis lain. Bos ofis ktorg ada gotong royong universiti, komitmen mmg superb beb. Terduduk2 dia buat keje, masa time gtg ryg library tu. Masa marhaban kalau dah takde seat, dia tak kisah je duk atas lantai.
6) Setiap kali musim raya, kami ada program marhaban. 1 mlm lebih kurg 3 rumah kami ziarah ramai2, mkn2 skit2 pastu selawat ramai2. Mmg syahdu beb.

Itu adalah antaranya la. walaupun org kata duk kat ofis ni keje susah, tp budaya tu lah yg buat kalau boleh aku nak duk sini jelah.

No comments:

Post a Comment