Sticky Notes

Ƙαℓαʋ α∂α ʏɢ ƨʋ∂ι ƨιиɢɢαн, тɛяιмα καƨιн ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ α∂α ʏαиɢ ƨʋ∂ι ғσℓℓσω, тɛяιмα καƨιн ʝʋɢα ∂ιʋcαρκαи. Ƙαℓαʋ ƨʏ тιиɢɢαℓκαи κσмɛи ∂ι тɛмραт καℓιαи, ƨʏ тακ мɛиɢнαяαρ вαℓαƨαи ƨιиɢɢαн ∂αяι καℓιαи. Ƨʏ cʋмα ƨʋκα вαcα ʝαωαραи καℓιαи ∂ι вℓσɢ καℓιαи. Ƙσмɛи ʏαиɢ ικℓнαƨ, ρɛяƨαнαвαтαи ʏαиɢ ικнℓαƨ ƨʏ нʋℓʋяκαи ʋитʋκ καℓιαи ;)

Saturday 12 March 2011

Hari Regis Lagi, lalala

hari ni hr pendaftaran utk skim guru2 nak sambung degree, dr semuda 29 thn sampai yg plg tua 47 thn (yg byr yuran kat aku jelah) gigih nak sambung blaja lg, walaupun dah berthn2 keje. yg aku respek tu, yg 47 thn. sikit thn lg nak pencen, lainla kalau dia ambik pencen 58thn. kakak yg sulong pun dulu sambung blaja master. tp tu pun master cuma 2 thn je, degree ni 4thn. Aku pun tak pasti kalau aku boleh segigih itu. Ooops tergelak aku dlm hati dgr cikgu cina kata jap ea...

Masa awal pendaftaran mmg ada kecah skit, sbb hari ni kami guna cara lain dr biasa. Masa ni aku terasa jd penolong pegawai ni kena all rounder. dr seremeh2 keje di kaunter sampaila keputusan dr pegawai. Sbnrnye rasa dlm hati best tau bila pegawai atasan pun refer kat kte, wahhh terasa mcm org penting gitu. Tp at the samte time a bit meluat dgn fikiran pegawai yg rasa mereka sgt berpengalaman, dan apa yg diorg pernah alami masih relevan lg utk skrg. Da.. dah tentu tak relevan doh. Dulu student baru ratus2, skrg dah ribu2. Dulu yg simple dah jadi kritikal. But wat to do meh, enggeh jela. Aku semut kecil, engkau semut 'BESAR', haha

No comments:

Post a Comment